Filmmusikk suksess: Hva er nøkkelfaktorene?

film5

Har du noen gang lurt på hvordan en filmmusikal ble godt mottatt, eller til og med en Oscar og en annen film basert på den samme gode Broadway-musikalen endte på studiohyllen. Etter å ha sett den ble den opprinnelig utgitt? For at en filmmusikal skal bli en flott film, er det flere viktige faktorer som er nødvendige. Faktorene inkluderer en sterk historie og velskrevet manus, musikk av høy kvalitet, god rollebesetning og effektiv regi. I denne artikkelen forklarer jeg disse faktorene ved å sammenligne to filmer basert på den vellykkede Broadway-musikalen av Lerner og Lowe.

Hva er suksess for deg?

Har du noen gang lurt på hvordan en filmmusikal blir godt mottatt, og til og med en Oscar og en annen film basert på den samme gode Broadway-musikalen endte på studiohyllen. Etter å ha sett den ble den først utgitt? Ja Flere nøkkelfaktorer fører til filmmusikaler av høy kvalitet. Disse faktorene inkluderer en sterk historie og godt skrevet manus, musikk av høy kvalitet, god rollebesetning og effektiv regi. Stor dans er ofte et pluss, men en filmmusikal, i motsetning til en Broadway-musikal, kan være en film av høy kvalitet uten forseggjort dans. I denne artikkelen sammenlignet jeg to filmmusikaler basert på de vellykkede Lerner og Lowe Broadway-musikalene – “My Fairy” og “Camelot” -Jeg diskuterte hvorfor “My Fairy” “Er en anerkjent prisbelønt film, den blir fortsatt sett og elsket av millioner av mennesker, og hvorfor” Camelot “har blitt en glemt film.


Begge dramaene var vellykkede på Broadway, selv om “My Fairy” fikk mer ros enn “Camelot”, og forestillingene var mye lenger. Imidlertid hadde “Camelot” et sunt innledende Broadway-løp med to skuespill og tre kortsiktige Broadway-vekkelser. I tillegg vant begge dramaene Tony Awards for ledende skuespiller, og Tony ble nominert til Julie Andrews. I følge resultatene av dramaene og filmene vant imidlertid “My Fairy” åtte Oscar-priser, inkludert beste bilde og beste skuespiller, og Camelot vant tre fine priser. Så, hva er problemet med filmen “ Camelot ”?


Plott og manus De to stykkene og filmene er basert på utmerkede litterære verk – “My Fairy” i George Bernard Shaws teaterstykke “Pygmalion”, og TH Whites “Once Upon a Time” “Camelot” fra boka “Og fremtidens konge”. Manuset ble skrevet av en erfaren og prisvinnende forfatter, Alan Jay Lerner, som skrev teksten til sangene til de to verkene. Derfor ser ikke historien og manuset ut til å være forskjellen. Faktisk gjør plottet til “Camelot”, dets historiske bakgrunn, romantiske forvirring og scener av riddere og kriger, det til et bedre filmverktøy. Feen min vandrer rundt og den er full av dialog og actionfrie scener.

Lyd i møte med drømmer på film


Musikk av høy kvalitet Frederick Lowe og Alan Jay Lerner “My Fairy” og “Camelot” har fantastiske partiturer, som blander vakker melodi, noen ganger blandes med tristhet Tekstene er de samme som andre humoristiske tekster. Begge showene har en stor populær romantisk ballade – “The Street Where You Live” og “My Lady” og “Camelot” fra “If I Will Leave You” – disse to sangene er i filmen Begge er kalt av profesjonelle sangere. Skuespillerens sang er mer melodiøs i “ Camelot ”, i det minste i filmversjonen, skuespilleren Richard Harris synger bedre enn Rex Harrison i “ My Fairy ” . I utgangspunktet lik poengsummen ser det ut til at musikken ikke skiller de to verkene.


Selv om Richard Harris er den perfekte King Arthur, er skuespilleren et stort område som mangler potensial i filmversjonen av “Camelot”. Stemmene til Julie Andrews og Qu Liang, stjernen i de to dramaene, har økt med mange allerede flotte partiturer, men dessverre har de ikke blitt fremstilt som heltinnen til de to filmene. Imidlertid hyret produsenten av filmen “My Lady” rasjonelt Audrey Hepburn, som perfekt ble fremstilt som Eliza Doolittle. Den har uskyld og skjørhet som denne karakteren trenger, og den har nok ildkraft til å endelig motstå Henry Higgins, mens den fremdeles får publikum til å sympatisere med ham. På den annen side, selv om heltinnen Vanessa Redgrave i “Camelot” er en talentfull skuespillerinne, ble hun feilaktig kalt Gaineville. Hun utførte denne rollen som en kald, egoistisk kvinne, og hun var likegyldig mot tragedien til mannen sin og hennes imperium.